En administratör kan skapa en ny rapport. Vanligtvis brukar man basera rapporten på föregående kvartal så att senaste ändringar kommer med.
Byt namn på rapporten i Content + Media och lås även rapporten.
Efter att rapporten är skapad bör administratör dubbelkolla så att exceltabeller och graflänkar har blivit korrekt uppdatera. Annars behöver alla dessa uppdateras manuellt.
- Navigera till Settings
- Välj sedan Copy Report
- I Copy Report ska du sedan välja vilken rapport att kopiera. Exempelvis Delårsrapport Q2 2022. Markera rapportnivån.
- Sedan ska du välja Report Destination och då ska destination vara på kundnivån exempelvis Addlife.
- Sedan ska Medianod kopieras. Välj samma nod som rapporten heter Delårsrapport Q2 2022.
- Sedan ska destination väljas och då väljer man kundnivå i mediaarkivet, Addlife.
- Navigera till Content och Media. Döp om rapporten och mediafoldern till nästa kvartal. OBS rapporten och mediafoldern ska ha samma namn på svenska. Glöm ej sedan att uppdatera den engelska rapporten.
- Lås rapporten. Detta görs på rapportnivå i Content via Restrict Public Access. Om medianoden har fel namn så låses den ej och då kommer en varningsruta upp.
- Sortera ordningen på rapporten i content och media så att rapporten kommer högst upp.
- Kolla så att föregående rapporter är låsta. Kontrollera båda content och media. Detta görs via funktionen "Close Report".
- Ta bort fasta PDF'er från den nya rapporten. Obs glöm ej att det alltid är två språk.
- Högerklicka på rapporten och publicera with descendants. Inklude unpublished content items. Samt båda språk om rapporten görs på flera språk.
- Kontrollera CSS och länkar.
- Meddela kund att rapporterna är uppsatta.

Senast uppdaterad: 2024-11-13 14:33:12 av claudia.iuvara@oxkom.se